Így javítható a WordPress weboldal helyezése a Google keresőben

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. A helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát. A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el. Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik a verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához.

Így javítható a WordPress weboldal helyezése a Google keresőben

Google keresőoptimalizálás alapjai: jó tartalom és erős linkek

Exponenciálisan csökken a kattintások száma a helyezés növekedéséhez képest. A felhasználók viselkedési szokásait ismerjük: az emberek alig 10 százaléka nézi meg a második találati oldalt. 1000 keresésből összesen 45 kattintás jut a második oldalon szereplő weboldalakra. Miközben az emberek közel fele kattint az első találatra és a kattintások 75 százalékát zsebeli be az első öt honlap.

Könnyű jó tartalmat készíteni a WordPress beépített szövegszerkesztőjével

A Google keresőoptimalizálás alapja a jó minőségű tartalom készítése, ami a felhasználóknak élményt nyújt. Ezt nevezik tartalomépítésnek. A tartalomépítés lényege, hogy a fókusz kulcsszó megfelelő környezetbe kerüljön és az oldal lényeges elemeibe legyen beépítve. Az oldalon belül eltér az egyes elemek fontossága.

A fő tartalom elsődleges prioritást kap, míg a másodlagos tartalom (lábléc, hasábok, hirdetések) kevésbé értékes. A fő tartalom egyes részei értékesebbek a többinél. Oldalcímből (title elem a head részen belül) csak egy van, ezért ez az egész oldal esszenciája. A találati listán ez jelenik meg, mint hivatkozás. 60 karakternél hosszabb oldalcímeket levágja, ezért célszerű betartani ezt a határt. Ezután a figyelem a szövegtörzsre (body) kerül. A szöveg olvashatóságára nagy hangsúlyt fektet a Google rangsorolási algoritmus.

Figyelembe veszi a bekezdéseket, a mondatok szerkezetét és hosszát, a szöveg tördelését és a vizuális elemeket. Ideális esetben főcímmel és alcímmel kezdődik az oldal (h1, h2). Ezt követi jó néhány bekezdés (p) amelyek egymástól címsorokkal (h2, h3) vannak elválasztva.

Fontos a jó vizuális élmény, ezért jó minőségű képeket (img) használjunk megfelelő képaláírással (img elem alt attribútum). Könnyen átlátható táblázatok (table) és listák (ul,ol) segítik a szöveg olvasását. A belső linkek (a) könnyű navigációt tesznek lehetővé, hogy a felhasználó a linkre kattintva további részleteket ismerjen meg.

(Ha bővebben akarsz olvasni az oldalon belüli optimalizálásról, olvasd el a Honlap optimalizálás alapok című írásomat! a szerk.)

Bizalmi tőke szerzése linkeken keresztül

A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között. Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata.

Mindenki tudja, hogy a link általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra. Fontos bizalmi tőke, amit még a kezdet kezdetén felismert és szabadalmazott a Google.

A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. Nagy előnyt jelent, ha mindkét oldalcím (title) tartalmazza a kulcsszót és a horgonyszöveg is maga a kulcsszó. Emellett figyelembe veszi a teljes domain relevanciát: nem csak a forrás oldal, hanem a forrás domain teljes szöveges tartalmát és linkerejét.

Gyors és egyszerű SEO egy magyar szoftverrel

A keresőoptimalizálás nagyon fontos eszköz a bevétel növelésében. A Google helyezés jelentős javításához nem elég a hagyományos SEO. Összetett szaktudásra van szükség, ami ma már messze túlmutat a linkkatalógus regisztráción. Szükséges mély weboldal szerkesztési ismeret is, hogy a forráskód HTML szerkezetében rejlő hibákat és hiányosságokat ki tudjuk javítani. Valamint felfedezzük azokat a különbségeket, amelyeket az erős versenytársak alkalmaznak. A kulcsszavak és szemantikus kifejezések megtalálása nagyon bonyolult feladat. Ezért készült a SEOZSENI.

A SEOZSENI az ország egyetlen profi SEO szoftvere. Az on-page elemzés és a hibák feltárása csak egyetlen kattintás. Ezzel a szoftverrel már élmény a keresőoptimalizálás, mert az időnket hasznosan tölthetjük és csak az eredményekre koncentrálhatunk – ahelyett, hogy napokat szenvednénk az adatok összegyűjtésével, elemzésével és feldolgozásával.

(A cikk szerzője: Verdes János – seozseni.hu)

Kategória: keresőoptimalizálás, címke: ,